Slipcursus Summit
Bij de meeste slipscholen zit u met 3 tot zelfs 4 cursisten in 1 auto. Er zijn zelfs slipscholen waarvan de instructeur doormiddel van een portofoon aan 6 auto’s tegelijk instructies moet geven. Bij de Summit slipcursus heeft u altijd de beschikking over uw eigen instructeur, deze zit naast u in de auto zodat u ook vragen kunt stellen. Per skidcar delen wij maximaal 2 cursisten in. Dit geldt alleen voor de Privé Slipcursus Summit.
Slipcursus Specials
Bij onze Slipcursus Specials zit u met maximaal 3 cursisten per auto in zowel de skidcar als de traditionele slipcursus.
Veel leren in korte tijd
Omdat de instructeur naast u zit bij de Slipcursus Summit, gaat er niet veel tijd verloren aan theorieles in een lokaal. Een privé instructeur en maximaal 1 mede cursist (alleen bij de Slipcursus Summit) zorgt ervoor dat er geen wachttijden zijn en dat u dus maximaal kunt oefenen in de praktijk.
Bij de Slipcursus Specials wordt er klassikaal theorie gegeven over de anti-slipcursus handelingen, hoe een een slip kan voorkomen enz.
Slipcursus Summit op 8 wielen?
De Skidcar is uitgerust met een onderstel waaraan 4x hydraulische zijwielen gemonteerd zitten. Doormiddel van een computer in de auto, kan de instructeur bepalen hoe glad de ondergrond moet zijn.
De skidcar is geweldig om mee te oefenen. We kunnen de moeilijkheidsgraad langzaam opvoeren, doordat de instructeur zelf kan bepalen hoe glad de ondergrond moet zijn, in 10 verschillende niveau's van stroef wegdek t/m spekglad ijzel. Maar we kunnen ook de voertuig eigenschappen veranderen, dat betekend dat de instructeur zowel een achterwielslip, voorwielslip en zelfs een vierwielslip kan oproepen. Hierdoor kunnen verschillende technieken geleerd worden, hoe om te gaan met de verschillende slip situaties.
Slipcursus overzicht
In het volgende overzicht ziet u de verschillen van alle slipcursus systemen, die op dit moment bestaan.
In de eerste twee kolommen staan Skidcar Systems en de Traditionele Slipcursus. Deze twee verschillende soort slipcursussen worden door Skidcar.nl aangeboden in Almere. De andere slipsystemen dienen ter vergelijking om te laten zien dat Skidcar System het meest effectieve leermiddel is om een anti-slipcursus in praktijk te brengen, met de skidcar zijn er veel meer mogelijkheden dan de andere slipsystemen.
Verschillende slipsystemen | |||||||
Verstelbare Grip/Slip instellingen | Skidcar systeem | Traditionele slipcursus | Wet Skid pads | Driving simulators | Easydrift | Rear Steer Device | Skid Monster |
Verstelbare grip niveau's van totaal geen grip tot volledig grip | Ja | Nee | Nee | Ja | Nee | Nee | Nee |
Programmeerbare tractie instellingen op zowel voor- als achterwielen | Ja | Nee, alleen achterwiel slip mogelijk | Nee | Ja | Nee | Nee | Nee |
Wijzig de voor- en / of achterwiel tractie instellingen met één druk op de knop | Ja | Nee | Nee | Nee | Nee | Nee | Nee |
Voorprogrammeerbare grip instellingen | Ja | Nee | Nee | Ja | Nee | Nee | Nee |
Functionele prestaties van Elektronische Hulpmiddelen | Skidcar systeem | Traditionele slipcursus | Wet Skid pads | Driving simulators | Easydrift | Rear Steer Device | Skid Monster |
Anti Blokkeer Systeem | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Nee |
Traction Control | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Nee | Nee |
Elektronische stabilteits controle | Ja | Nee | Ja | N/A | Nee | Nee |
Nee |
Gebruikte techniek | Skidcar systeem | Traditionele slipcursus | Wet Skid pads | Driving simulators | Easydrift | Rear Steer Device | Skid Monster |
Frame bevestigd aan voertuig voor realistische rijeigenschappen | Ja | Nee anders namelijk: Gladde ondergrond met veel water. | Nee | Nee | Nee | Nee | Nee |
Skidcar frame flex voor realistische prestaties | Ja | Nee Anders Namelijk: Gladde achterbanden. | Nee | Nee | Nee | Nee | Nee |
Geen modificaties aan de voertuigen nodig. Auto is volledig orgineel. | Ja | Nee anders namelijk: Sommige slipscholen gebruiken handrem. Bij ons is dat niet nodig om een slip op te wekken | Ja | Nee | Ja | Nee | Ja |
Realistische Slipeigenschappen | Skidcar systeem | Traditionele slipcursus | Wet Skid pads | Driving simulators | Easydrift | Rear Steer Device | Skid Monster |
Voorwiel slip | Ja | Nee | Ja | Nee | Nee | Nee | Nee |
Achterwiel slip | Ja | Ja | Ja | Nee | Ja | Nee | Nee |
Gevoel in gewichtsverplaatsing | Ja | Ja | Ja | Nee | Ja | Ja | Ja |
Techniek te gebruiken op verschillende aandrijvingen | Skidcar systeem | Traditionele slipcursus | Wet Skid pads | Drinving simulators | Easydrift | Rear Steer Device | Skid Monster |
Voorwiel aandrijving | Ja | Ja | Ja | Ja | Nee | Nee | Nee |
Achterwiel aandrijving |
Ja* |
Ja* | Ja | Ja | Ja | Nee | Nee |
Vierwiel aandrijving | Ja* | Ja* | Ja | Ja | Nee | Nee | Nee |
All wheel aandrijving (AWD) | Ja* | Ja* | Ja | Ja | Nee | Nee | Nee |
* Is mogelijk, alleen hebben onze cursus auto's voorwielaandrijving | |||||||
Trainingsgebied | Skidcar systeem | Traditionele slipcursus | Wet Skid pads | Driving simulators | Easydrift | Rear Steer Device | Skid Monster |
Te gebruiken op soort ondergrond? | Op asfalt of minder perfecte asfalt | epoxy ondergrond, geplaatst op asfalt. | Strak asfalt nodig | Op asfalt of minder perfecte asfalt | Op asfalt of minder perfecte asfalt | Op asfalt of minder perfecte asfalt | Op asfalt of minder perfecte asfalt |
Snelheden waarmee geslipt kan worden? | Vanaf 1kmph t/m 120 kmph | Vanaf 20 kmph t/m 35 kmph |
N/A | N/A | N/A | N/A | N/A |
Waar kan geslipt worden? | Parkeerplaatsen, droog asfalt, vliegveld of kleine parkeerplaatsen. | Slipbaan van VVC-Adventure |
N/A | Grote ruimte benodigd | Grote ruimte benodigd | Grote ruimte benodigd | Grote ruimte benodigd |
Veilgheidssystemen bij het slippen | Skidcar systeem | Traditionele slipcursus | Wet Skid pads | Driving simulators | Easydrift | Rear Steer Device | Skid Monster |
Volledige controle door instructeur | Ja | Nee | Nee | Ja | Nee | Nee | Nee |
Noodstop knop indien de auto niet onder controle is te houden door cursist | Ja | Nee | Nee | N/A | Nee | Nee | Nee |